Pizzarondjes

pizzarondjesklaar

Één van mijn goede voornemens voor 2009 is dat ik minder vaak snacks wil kopen voor mijn lunch. Met name als ik onderweg ben wil ik nog wel eens op het treinstation of bij het benzinestation wat lekkers meenemen voor de lunch. Niet zo goedkoop en ook niet zo gezond.

Nu ben ik daarom op een speurtocht naar snacks die ik van tevoren thuis kan klaarmaken en invriezen, zodat ik ze ’s ochtends zo uit de vriezer kan pakken en ik ze dan ’s middags ontdooid en wel in mijn lunch pakje vind.
pizzarondjesVoor deze pizza ro

ndjes heb ik een standaard brooddeeg gemaakt, een eenvoudige pasta saus van een ui, knoflook, tomatensaus en Italiaanse kruiden.

Het deeg heb ik uitgerold tot een platte rechthoek, bestreken met de saus en daar vervolgens geraspte kaas overheen gestrooid. Daarna heb ik de rechthoek opgerold en er 2 cm dikke plakken van gesneden.

pizzarondjesrijzen

Die heb ik op hun zijkant op de bakplaat gelegd en nog 30 min laten rijzen. Vervolgens 15 min in de oven op 250° (combi magnetron, alleen oven). Ze zijn heerlijk, maar het is afwachten of ze nog bevallen als ze ingevroren zijn geweest en ontdooid. Volgens mij kan ik ze morgen uitproberen, want dan ga ik voor mijn werk naar Noord-Holland.

Naschrift: heerlijk!

Geef een reactie

