De balans van 2008

Afgelopen jaar was het eerste jaar dat ik een weblog heb bijgehouden. Ik ben begonnen op 1 januari dus dit is een aardig moment om de balans op te maken van het afgelopen jaar.

Nou ben ik helemaal niet het type om alles wat ik meemaak en doe te analyseren en beoordelen. Maar aan het begin van 2008 dacht ik nog dat ik het nooit zou volhouden, zo’n weblog. Achteraf blijkt dat reuze mee te vallen. Niet alleen heb ik elke maand regelmatig berichtjes gepubliceerd, ik heb het meest ook nog eens in twee talen gedaan: Nederlands en Engels.

Ik heb meer dan 300 berichtjes geschreven, vaak met een foto erbij. De foto’s zijn hoofdzakelijk gemaakt met mijn mobiele telefoon, waardoor de kwaliteit regelmatig wat onder de maat was. Maar het mobieltje was altijd bij de hand. Tot mijn verbazing heeft mijn weblog ook meer dan drieduizend bezoekjes ontvangen.

Zelf heb ik veel plezier gehad van het bijhouden van dit weblog en bovendien heb ik regelmatig dingen terug gezocht. Met name informatie over de datum waarop ik iets gezaaid had. En welke variëteit het ook maar weer precies was (was ik toch de verpakking kwijtgeraakt). Handig hoor, zo’n weblog. Ik ga er dan ook zeker mee door volgend jaar. Ik weet alleen nog niet of ik ook volgend jaar alle berichtjes in het Engels ga doen.

Geef een reactie

