Bokashi experiment – voortgang

Op 16 juli berichtte ik voor het eerst over bokashi. Op die dag begroef ik mijn eerst anderhalve emmertje tussen de koolplanten en bij de pompoenen. Ondertussen zijn we een paar weken verder en vandaag heb ik eens gezocht of ik de bokashi nog kon teugvinden, maar ik vond alleen zwarte aarde. Kennelijk werkt het!

De emmer daarna is mislukt. Hij stonk een uur in de wind!! Ik denk dat ik wel weet wat er misgegaan is. Onvoldoende vaak het vocht afgetapt; keukenafval is erg nat. Enfin, die emmer heb ik in de compostbak gemikt op de tuin. Maar de emmer erna heb ik vandaag begraven (in het halve bed waar geen bonen staan).

Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Geef een reactie

