fruit verwachting

Hopelijk hebben we dit jaar een serieuze hoeveelheid fruit, met name appels. Maar vermoedelijk is dat teveel gevraagd, omdat de bomen echt nog heel jong zijn. Op dit moment heb ik twee boompjes met een behoorlijke hoeveelheid appels (elk een stuk of 30). De variëteiten zijn Katja Balsgaard en Elstar. Katja Balsgaard ken ik helemaal niet, dus misschien is dat wel helemaal geen lekker appeltje. Vorig jaar had ik 11 appels van de Elstar en die waren uitstekend. Vorig jaar hadden we ook voor het eerst pruimen, en wel een stuk of 40. Dat was geweldig, maar dit jaar gaan we dat niet halen vanwege de late nachtvorst. Ik denk dat als we 15 pruimen overgehouden hebben dat het veel is.

Veel peren hebben we dit jaar ook weer niet. Maar de kerstboompeer, wat een grote stoofpeer zou moeten zijn, heeft wel een paar vruchten hangen.

En misschien hebben we voor het eerst kweeperen. Ik ben benieuwd!

1

Geef een reactie

