Ander weer en ander nieuws

Na meer dan twee weken droog en heel warm weer, is het nu weer een stuk frisser en heeft het een paar dagen flink geregend. De tuin kon dat goed gebruiken, maar ik ben toch blij dat vandaag weer een stuk zonniger was.

We waren het weekend weg, dus ik moest vanavond nog naar de tuin om water te geven in de kas. De plantjes hadden het gelukkig goed overleefd sinds afgelopen donderdagavond.

Toen ik aankwam, betrapte ik een paar duiven die van mijn peultjesplan

ten aan het snoepen waren. Wat is dat toch  met peultjes en erwten. De duiven vinden de blaadjes zo lekker dat ze ze helemaal afgrazen. Ik heb ze maar afgedekt met insectendoek en de hoge peultjes (die trouwens nu net bloeien!) met een aardbeiennet.

Ook betrapte ik weer een winterkoninkje in mijn schuurtje… Ik hoop niet dat de regelmatige verstoring een nestje winterprinsjes en -prinsesjes om zeep helpt. Het nestje dat ik gevonden heb is leeg, maar misschien heeft hij ergens anders een nieuw nest gemaakt. Mijn schuurtje is nou niet bepaald geordend, dus ’t zou zomaar kunnen.

Overzicht van de stand van zaken in de bijgevoegde foto’s.

Geef een reactie

