Warm!

Het is wel erg warm voor de tijd van het jaar. En er is hier al een hele tijd geen drup regen meer gevallen. Vorig jaar heb ik voor mijn verjaardag een generator met waterpomp gekregen, waar ik nu al weer een paar keer dankbaar gebruik van heb gemaakt.

In de tunnelkas regent het sowieso nooit, maar als het niet al te warm en droog is, is dat nog wel te behappen met gieter en zwengelpomp. Nu wordt het daarbinnen 50 C en wel erg veel werk om met de hand te doen.

Momenteel zorg ik ervoor dat ik 2 x per week met de electrische pomp royaal water geef in de kas; dan hoef ik tussendoor alleen de potjes met de gieter te geven. Die drogen extreem snel uit, nu. Wat ik, buiten de kas, net gezaaid heb ligt afgedekt met anti-insecten fleece en dat probeer ik dagelijks te begieten, zodat de zaadjes kunnen kiemen en de zaailingen niet uitdrogen.

Het diverse klein grut dat ik heb uitgeplant krijgt ook zoveel mogelijk water, totdat ze goed aangeslagen zijn.

Ik zal blij zijn als er weer een buitje valt. Maar dan s.v.p. niet drie dagen achter elkaar, want dan gaat het ook weer niet goed…

Geef een reactie

