Telen in potten

Mijn volkstuin ligt op 2 km vanaf mijn huis. Normaliter vind ik dat geen enkel probleem, alhoewel ik helaas de neiging heb om iets te makkelijk de auto te pakken voor deze korte afstand.

Enfin, meestal ga ik in het seizoen toch wel twee keer in de week naar de volkstuin en dan kan ik de groente meenemen die ik de rest van de week wil eten. Maar met sla is dat toch een beetje lastig; er gaat niets boven hele verse sla. Daarom heb ik besloten om de sla dit jaar bij het huis te telen in containers/potten. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze aanpak. Bij de bouwmarkt had ik eerder al eens een grote bak gekocht waarin cement kan worden gemengd en ik had ook nog een redelijk grote plantenbak over. Hier staan nu diverse soorten sla in. En een klein beetje snijbiet. En eerder dit jaar wat spinazie planten . Maar die begonnen deze week door te schieten dus die heb ik vervangen door pluksla (Amerikaanse Roodrand) en botersla (Wonder der Vier Jaargetijden). Ook bij de soorten die officieel tot krotten horen te groeien oogst ik losse bladeren. Zal heb ik altijd diverse soorten slablaadjes in mijn salades.

Zodra een slaplant vervangen wordt, verbeter ik de grond met wormencompost van mijn eigen wormen. Zo hoop ik de groeikracht het hele seizoen hoog te houden.

Geef een reactie

