knoflook kweken

Ik had geen idee dat een, voor mijn gevoel, mediterraan gewas als knoflook in Nederland zou willen groeien. Maar dat blijkt toch wel het geval te zijn.  Vorig jaar had ik een bescheiden  oogst van teentjes knoflook van de markt. Uit China.  Die had ik in november in de grond gedaan.

Dit seizoen is november (en december, net als januari en februari)  aan me voorbij gegaan zonder dat ik knoflook  heb gezet. Maar in maart stouwde ik toch wat teentjes biologische garlic.jpgknoflook (geen pootgoed) in potjes. Die heb ik afgelopen zondag in de tuin gezet. En ik heb nog wat biologisch pootgoed knoflook die ik deze week wil poten. Dat is wel officieel pootgoed en een speciaal voorjaarsras. Ik hoop dat het lukt om hier aardig van te oogsten, ook al ben ik laat.

De knoflook staat iets verhoogd op regeltjes, want ik heb een vrij natte grond (klei) en daar houden knoflookjes niet zo van.

Geef een reactie

