90 minuten op de volkstuin

karton.jpgAangezien andere plannen voor vandaag waren komen te vervallen heb ik even de tijd genomen om daar de volkstuin te gaan. Het was schraal en winderig, maar niet erg koud en wel droog.

Ik had thuis al een tijdje wat kartonnen dozen om als onkruiddoek te gebruiken achter de kas. Dus ik ben met de auto naar de tuin gegaan en heb de kartonnen dozen meegenomen en achter de kas neergelegd. Dat is me vorig jaar goed bevallen, maar nu was het laatste karton van vorig jaar weggerot en vierde het onkruid een feestje. Afgezien van wat hardnekkige paardebloemen heb ik het groen gewoon laten staan en het karton eroverheen gelegd.

En als je eenmaal paardebloemen aan het uitsteken bent, dan kun je de rest van de dag daarmee doorgaan (tenminste, op mijn tuin wel). Dat heb ik maar niet gedaan, vandaag. Enfin, nu zijn er pak ‘m beet 30 paardebloemen om zeep gebracht of in elk geval flink terugesneden.

In de kas beginnen de tuinbonen en kapucijners voorzichtig hun eerste blaadjes boven de grond te blauwebes.jpgsteken. Het gaat wel een stuk langzamer dan ik had gedacht. Kennelijk is, ondanks de zachte winter, de grond in de kas toch echt nog wel heel koud.

Verder heb ik gewied rond de blauwe bes. Die heeft al knoppen, alsof het voorjaar voor de deur staat. Vervolgens heb ik hem een emmertje compost gegeven en rondom een zak boomschors gestrooid. De zak had ik nog van vorig jaar staan. Ik heb begrepen dat dat de grond verzuurt, wat blauwe bessen op prijs stellen. De foto heeft wat weinig contrast, maar geeft toch een indruk.

Geef een reactie

