Plannen

Nu ik probeer een tuinplan op te zetten voor het komende seizoen merk ik hoe weinig ervaring in nog maar heb met moestuinieren. Omdat het oppervlak van mijn perceel 200 m2 is (minus schuurtje, terrasje en kas), heb ik mij de vorige twee seizoenen niet zo druk gemaakt over voorteelt/nateelt en het op andere manier optimaliseren van het gebruik van de grond. Maar als ik mijn voornemen van 9 januari waar wil maken, moet ik toch efficiënter omgaan met de grond. Anders kan ik niet genoeg verbouwen om 2 personen gedurende het grootste deel van het jaar van groente en aardappelen te voorzien. Ook qua spreiding met zaaien en vroege soorten/late soorten heb ik nog niet zoveel ervaring. Het kost wat hoofdbrekens. Ik ben erg blij dat er niets vanaf hangt; anders zou ik erg nerveus worden.

Geef een reactie

