Jam maken

Midden in de winter, jawel. Het is pestweer,regen.jpg
alleen maar regen en met 10 graden lijkt het niet op winter.

Het laatste potje bramenjam was in zicht, dus ik heb maar eens even goed in de vriezer gekeken en alle bessen die ik daar nog vond bijelkaar gemikt.

  • 870 g bramen
  • 300 g frambozen
  • 200 g aardbeienprut

Daar heb ik dan nogbessen.jpg

  • 100 g appel (goudreinet)

bij gedaan en het geheel met

  • 1200 gram geleisuiker en nog ruim
  • 100 gram rietsuiker

aan de kook gebracht. Na 4 minuten doorkoken kon ik ruim 6 potjes jam vullen. Die staan nu op het aanrecht af te koelen.

Ideaal. Nu heb ik de winterblues verslagen door een typisch zomerklusje te doen en afgelopen zomer heb ik het rustig aan kunnen doen met jam maken door de boel gedeeltelijk in te vriezen.

1 reactie

  1. Maarten said,

    20 januari 2008 bij 15:57

    leuke weblog met id. foto’s. Heb je meer reacties?
    liefs, Maarten


Geef een reactie

